tisdag 2 augusti 2011

Menshits

The doors - Peace frog
Leona Lewis - Bleeding in love
Las Ketchup - Ketchup song
Peter Gabriel - here comes the flood
 
Böjningar: mens, mens, mens, mensen, mensens
Synonymer: Indianer i vassen. Lingonvecka. Ketchup i kanoten. Tant röd. Kommunistveckan. Ryska snuvan.
Ordvits: Bindaaaaa, done that.
Partytips: Krossa järntabletter tillsammans med ipren, så det blir ett fint vitt pulver. Snorta. Skölj ner med spetsad oboy. Du är nu en party-mens-brud(!!!)

Då var den här. Igen. Efter många om och men(s). Det känns att man är kvinna. Eller kviga. Det känns att man är ett djur. Med juver och löp. Jag gillar inte det. Jag vill inte vara ett djur. Jag gillar inte heller att ordet svider på läpparna för så många. Och att (vissa) män(s) svimmar eller (vissa) kniper ihop läpparna till ett russin så fort det kommer på tal. MEN(s) jag hade faktiskt glömt hur det var. Så kanske, är det bra att jag får veta att jag faktiskt är av det kvinnliga, straffade könet, annars kanske jag hade hållit på att fortsätta lalla omkring som en riktig karla-karl. Godnatt, gladgubbe :)

1 kommentar: