tisdag 5 juli 2011

vilse i pannkakan

Hej!
Jag heter Sanna och är 21 år. Utav dessa 21 år, har 19 penderats här, i min hemstad Umeå. Jag är född och uppvuxen här, och här har jag cyklat och gått omkring, nykter och onykter dag och natt. Då tycker man väl ändå att man borde känna till staden rätt bra? Det tyckte jag iallafall. Tills idag.

Jag bor över sommaren på Öbacka och idag när vädret var så fint och vindarna så ljumma tänkte jag passa på att motionera och när jag ändå måste hämta saker hos mor och far, vad passar då bättre än att slå två flugor i en smäll? Jag bestämde mig för att promenera hem, och för att göra promenaden lite längre, ta en omväg över MAXI stormarknad och sen carlshem. DET skulle jag inte ha gjort. När jag kom in på Carlshem var jag direkt helt lost. Jag Vandrade omkring som en idiot och kände inte igen mig någon stans. Jag bestämde mig för att smsa Andreas som ändå har sina rötter där. När jag fick svaret och han bad mig beskriva landmärken så hände det som inte fick hända. Min mobil sluta fungera. Jag hade den i sportBH:n, och med tanke på min nervositet (och, JA, kanske dåliga kondition också...) var den alldeles fuktig så mobilen blev fuktskadad. Jag var alltså okontaktbar och vilse. JIPPI! till råga på allt fick jag skavsår.

Efter mycket om och men och virrande omkring hittade jag en väg jag tyckte mig känna igen. Lyckan var total! jag hittade vägen mot nydala! Som den självständiga, viljestarka, modiga 21åring jag är, ringde jag pappa och bad om skjuts. Eftersom att han är bäst kom han och hämtade mig och körde mig till marieberg.

 Nu sitter jag här, tillbaka på öbacka och försöker hämta mig efter dagens misslyckande. För det tar inte slut där, om ni trodde det.  När jag äntligen kom hit igen kom jag på att jag glömde alla mina kläder och saker, som var själva anledningen att jag skulle hem från första början, kvar på marieberg. Mitt liv suger.

Porfavor, Santa Maria, ayudarme!



UPPDATE: när jag precis skrivit klart detta och skulle packa upp matvaror spillde jag ut spagetti över hela köksgolvet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar