torsdag 28 juli 2011

Kvällsdikt

Jag är trött, något förströdd
Bakfull som en gris, det bästa jag gjort idag är att lägga en fis
Jag orkar inte dricka mer, jag går mig bara ner
In i sommaren för att supa och sova i skugga
Vilket resulterade i att jag blev stor som en sugga

Jag vill istället gå på picknick, att jag inte gjort det än är så sjukt sick
Jag vill åka ut till någons stuga, och på blåbär suga
Jag vill känna gräs mot hud, ta på mig en vacker blomsterskrud
Nu börjar Augusti smyga sig på, vad ska man göra då?
När löven faller, blir det inget mer Ida-i-Umeå-skvaller

Jag styr kosan mot grannlandet för att söka tidsfördriv och pengar
Jag tycker att livet går i allt för snabba svängar
Nyss solade jag vid Mexicos kust, fick en dos av fantastisk livslust
Jag åstakom saker, hade känsla för bra smaker
Nu är jag en grönsak, med rutten bak
En fågel med bruten vinge, sjunger Ola Magnell
Jag tycker att hans låt är snäll.
Den passar dig bra i ramen, sa systerdamen

Idag lämnade Nicole Umeåstad
för att doppa fötter i Norskt hav.
Det gör Umeå nere i sinne
För Nicole är ju livet på en pinne

Imorgon ska jag på mitt första bokade möte
Det handlar dock inte om mitt sköte
En spruta i min arm, inget taffs på barm
Den ska hjälpa mig mot sjuka, sprutor gör mina tankar djupa
Vad hon är kass vad kass vad kass, tänker ni
Hihi,det struntar jag i. För jag ba skämta, för att sedan en macka hämta
Nu vill jag lyssna på musik och vänta in natt
Hoppas inte den kommer, grannens svarta fittkatt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar