söndag 12 juni 2011

inlägget läses med göteborgskdialekt


Goooomorron gooomorron!
Här sitter jåg i Götebårg och mumsar på en sån deer Göteborgs rapé en söndagsmorgon. Vad passar sig inte bättre? Våknade på systers soffa imorse av att mossan sa: Men Ida, knöööö dig nu för faaan. vi ska flytta Mias säng här va. Vad var klockan?! Den var tidigt. Jag sitter och surar fortfarande och det mekas med någon slags våningssäng. Jag håller mig utanför. Det svarta fåret sitter i köket och äter salami och snus. I göteborg är det förjeevvla kyligt. Det kan Umeå få, tycker jag. Att få vara varmast någon gång. Vi har det bara bra här i Götet. I fredags gick det hemskt olugnt till på systers examensfest, eller iallafall för tre av oss familjemedlemmar. Igår lärde sig zacke att gå utan assistans....whattii. Idag skall det fikas och vandras runt. Det blir väldans gött att stanna här hela veckan va. På återseende! (Förresten, jag har fått en finne på knät? alltså på knäskålen. Kan någon googla knäacne åt mig? //fräshiz )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar