tisdag 24 augusti 2010

Nej tack!

Idag när jag, glad i sinnet, traskade till vår fruktaffär för att köpa mig ett äpple på lunchen så skedde något otrevligt. En karl, eller gubbe skulle jag nog kalla det hojtade "hej sota" ("hej söta" på svenska) när jag gick förbi. Alla som är av kvinnligt släkte och har spatserat längst gatan här nedanför på Grönland vet att just det inte tillhör ovanligheterna direkt, men vänta ska ni få höra!
  "hej hej" svarar jag, och ler så som man gör åt gamla gubbar som är trevliga.
"do ska kopa frukt ikke sannnnt" fortsätter han på väldigt knacklig norska.
"Ja, jag ska köpa mig ett äpple och en avocado!" Fortfarande med mitt påklistrade leende.
"jaaa, jaa GOTT! GOTT!!! Utbrister han. "Kiwi är GOTT!"(han tror att min avocado är en kiwi. eller så tror han att avocado heter kiwi på norska)
"he he! jaa, frukt är gott" Säger jag, och går leende in för att betala.

Okej, So far, so good. En trevlig gubbe som är pratsam, inga konstigheter. TILLS:


Jag packar ner frukten och promenerar hemmåt, då jag efter halva biten möter gubben på gatan igen.
"heej! doo! jeg liker deg! jeg liker deg veldi!!!"
"heh..hehe okeej.." Mumlar jag fram och försöker forsätta gå. Han slår följe med mig och fortsätter:
"doo er svensk, jeg kan se på deg!"
"eh eh..jaa jag är svensk"
"kan jeg be deg om en tjeneste? vaer så snill!?"
Happ tänker jag då. Såklart kan jag hjälpa den gamla gubben med något! Så jag svarar självklar "ja"
"Kan do bli med meg hjem? Vaer så snill! bli med meg?!"
Jag blir såklart chockad över skamförslaget så jag säger "naae, nej nej! nae jag ska hem!"
"Men hvorför ikke? Jeg kan suga din klitoris. Det kommer bli en opplevelse!!"

??? KA SOM SKJER? sen när blev det lugnt? vad hände? vad gör man? va va va?!?!?! Jag Insåg att jag var 100 meter ifrån min port men vågade inte gå för han skulle följt efter! Efter att ha upprepat "NEJ!!!" några gånger så lyckades jag finta bort honom, han var ju trots allt rätt så gammal, och kunde med ro ta mig in genom porten. Men kan kände mig smutsig. Besudlad. Verbalt våldtagen, typ.
Just another day of mah laaf, lixom! heh..

Jag är schmutsiiihh

2 kommentarer:

  1. MEN HVA SOM SKJER?!??!?!?!??!?!??!?!?
    det är inte tryggt för dig på gatorna sanna. HÅLL DIG INOMHUS, GÅ ALDRIG SJÄLV!

    SvaraRadera
  2. uuuuuuuuuuuuuuuuuh
    var rädd om dig. jätteäcklig gubbe. du får inte vara så naiv och snäll. var arg mot söta gubbar framöver. uuuuuuuuh

    SvaraRadera